Garantie si retur BIMAUTO.RO

Pentru RETUR este necesar sa urmezi pasii de mai jos:


1. Citeşte cu atentie termenii şi condiţiile pentru a afla metodele de retur a produselor cumpărate de la BIMAUTO (NAVSTAR SERV S.R.L)

2. Completează formularul de contact şi înştiinţează-ne de intenţia de a returna unul sau mai multe produse, apoi vei fi contactat de unul dintre colegii nostri.

3. Dacă ai primit confirmarea că îndeplineşti condiţiile de retur te rugăm să trimiţi produsele prin intermediul unei firme de curierat la adresa indicată de colegii noştri în răspuns.

4. Coletele de care nu am fost înştiinţaţi că au fost trimise catre noi şi cele cu ramburs (sistem de expediere conform căruia destinatarul este obligat, la primire, să achite expeditorului contravaloarea aferentă) nu vor fii recepţionate!

5. Numai după ce produsele au ajuns la noi şi au fost verificate veţi fi contactat/ă privind desfăşurarea şi finalizarea acestei proceduri.


Termeni si condiţii


Returul produselor se acceptă conform termenilor şi condiţiilor menţionaţi mai jos şi sunt în conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Produsele care fac obiectul comenzilor online, pot fi returnate, fără invocarea vreunui motiv in termen de 14 zile de la dată primirii acestora; înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suportă alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) şi art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile calendaristice începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului.

Pentru produsele care fac obiectul achizitiilor offline este in vigoare  Legea nr. 449/2003 , actualizată în 2008, prin care orice produs cumpărat trebuie adus la conformitate, adică în starea ideală, fie prin reparare, fie prin înlocuirea completă fără plată.

Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.

Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs.

 În cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervăm dreptul de a nu accepta returul produselor.

 Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Îţi recomandăm păstrarea ambalajului original pentru protejarea integrităţii produselor.

 Produsul returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat. Pentru reperele returnate cu ambalajul producătorului deterioat sau desigilat se percep taxele de mai jos deoarece produsul nu mai poate fi vândut ca un produs nou.

Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionarii acestora, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014.

Vânzătorul va rambursa contravaloarea produsului în maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la dată informării BIMAUTO (NAVSTAR SERV S.R.L)de către Consumator.

BIMAUTO (NAVSTAR SERV S.R.L) va putea amână rambursarea contravalorii produsului până la primirea produsului vândut sau până la primirea unei dovezi conform căreia acesta a fost expediat, în cazul în care BIMAUTO (NAVSTAR SERV S.R.L) nu s-a oferit să recupereze el însuşi produsul.

Suma de bani aferentă produselor returnate se va restitui ulterior verificării produselor după stabilirea de comun acord a modalităţii de restituire sau conform procedurilor legale.


Excepţii


Excepţiile privind dreptul de retur (nu se acceptă returul lor) sunt enumerate exemplificativ, fără a ne limita la următoarele (conform art. 16 OUG 34/2014):

 CD-uri sau DVD-uri desigilate: hărţi navigaţie, software, etc.;

 Puteţi returna: anvelopele, jantele, produsele de electrică auto, cele de întreţinere şi cosmetic auto dacă nu le-aţi folosit, însoţite de eticheta originală, nedeteriorata şi celelalte elemente de identificare ataşate;

 Cărţile si caietele care prezintă urme de utilizare, manuale de utilizare, caiete de service, etc.;


În cazurile în care produsele returnate prezintă deteriorări sau sunt incomplete, prezintă urme de uzură, sunt murdare, prezintă zgârieturi, lovituri, au suferit şocuri electrice sau mecanice, au accesorii lipsă, au ambalajul lipsă, deteriorat sau desigilat astfel incât nu mai pot fi vândute ca produse noi, ne rezervăm dreptul de a opri o sumă din valoarea produsului (valoare cu T.V.A.), sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse conform tabelului de mai jos: 

 

Se percepe taxă pentru
Valoare diminuare din preţul produsului
Ambalajul producătorului lipsă, deteriorat sau desigilat 
30%
Zgârieturi fine**, Piesă (reper) returnată murdară*
40%
Zgârieturi accentuate***
50%
Accesorii lipsă
100%
Piesă care a suferit modificări fizice
100%
Piesă care a suferit şocuri electrice
100%
Piesă care a fost montată
100%


*piesă (reper) returnată murdară - cu urme de vaselină, urme de murdărie cauzate la manevrarea piesei cu mâinile murdare, murdărit in incercarea de a il monta pe autoturism;

**zgârieturi fine – sunt mici, superficiale si nu acopera mai mult de 10% din suprafata produsului;

***zgârieturi accentuate – sunt usor de observat, adânci sau acoperă mai mult de 10% din suprafata produsului.


Certificatul de garantie BIMAUTO

Produsele cumpărăte prin intermediul BIMAUTO (NAVSTAR SERV S.R.L.)  sunt noi si de origine , în ambalaje originale și beneficiază de garanție, conform prevederilor legale în vigoare (OUG 21/1992, republicată, cu modificările și completările ulterioare și Legea 449/2003, cu modificările și completările ulterioare) și a politicilor comerciale ale producătorilor.

Termenul de garanție decurge din momentul facturării produsului.

Garanția este valabilă doar pe teritoriul României, cu excepția situațiilor când se precizează altfel în certificatul de garanție comercială.

Durata medie de utilizare si termenul de garantie aferent fiecarei categorii de produse este mentionat mai jos. Termenul de garantie legala de conformitate este de maxim 24 luni de la data achizitionarii produsului, cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 24 luni.

  • Termenul de garantie acordat de BIMAUTO (NAVSTAR SERV S.R.L.) se acordă pentru durata medie de utilizare a pieselor de folosintă îndelungată, conform specificatiilor tehnice ale producătorului dar nu mai mult de 24 luni de la data înscrisa pe factură de vanzare.
  • Pentru radiocasetofoane, aparate de redare CD, telefoane si radiotelefoane, perioadă de garantie este de 12 luni.
  • Garantia consumabilelor este de 3 luni, diferentiat, in functie de garantia producatorului.

Piesele de folosintă indelungată sunt: ambreiaje, arcuri, amortizoare, articulatii planetare, elemente de caroserie, elemente de directie, elemente de frană, semnalizatoare, stopuri, cabluri, pompe, radiatoare, tobe si tevi de esapament, rulmenti, fise de bujii, piese de electromotor si alternator, piese de motor în miscare.

Piesele auto cu caracter consumabil: filtre (de ulei, aer, combustibil, habitaclu), stergatoare de parbriz, burdufe, bujii de aprindere si incandescente, garnituri metalo-plastic si simeringuri, curele de transmisie si distributie.

Becurile nu dispun de garantie.

Produsele care prezinta în perioada de garantie defecte de material sau de fabricatie, vor fi inlocuite cu altele noi, conform legii.

Termenul de valabilitate pentru lubrifianţi este de 36 luni de la data ambalarii, asa cum este mentionata pe ambalaj.

Garantia acoperă cel mult valoarea integrală a produsului reclamat.

Vanzătorul este exonerat de răspundere privind garantia sau aceasta poate fi anulată in urmatoarele cazuri:

  • Piesa nu a fost cumparată de la BIMAUTO (NAVSTAR SERV S.R.L.).;
  • Piesa nu a fost montată intr-un atelier de specialitate autorizat de RAR pentru marca BMW sau MINI, după caz.;
  • Piesa s-a defectat datorită unui montaj incorect sau datorită montării împreună cu piese conexe uzate, defecte sau modificate. Dupa caz daca nu au fost folosite sculele speciale recomandate de catre producător pentru montarea piesei in cauză;
  • Piesa a fost gresit aleasă sau a fost utilizată pentru alt scop decat cel indicat în catalogul producătorului BMW ETK;
  • Piesa a fost montată intr-un atelier auto care nu a avut acces la baza de date BMW si/sau Instructiuni de reparatie BMW;
  • Piesa nu a fost identificată corect datorită prezentarii de catre cumparător a unor date eronate sau a neprezentarii numarului de identificare a autoturismului;
  • Piesa s-a uzat sau deteriorat datorită suprasolicitarii, întretinerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarea reviziilor periodice conform recomandărilor producătorului autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producător;
  • Autoturismul a fost folosit în alte scopuri decât cel prevazut de constructor sau a fost exploatat în conditii necorespunzătoare (raliuri, competii sportive, etc);
  • Autoturismul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natură (socuri termice, electrice, mecanice);
  • Piesele prezintă urme de lovituri, zgarieturi, îndoituri, rupturi, deformări;
  • Piesele prezintă o uzura normala.

Piesele care fac obiectul unei reclamatii în garantie vor fi însotite de urmatoarele documente:

  • Copie dupa factura de achizitie de la BIMAUTO (NAVSTAR SERV S.R.L.)., bonul sau chitanta cu care a fost cumparată piesa;
  • Dovada montării într-un service autorizat de RAR pentru marca BMW sau MINI, după caz, (deviz de montaj) si documentele fiscale aferente;
  • Nota de constatare emisă de catre un service autorizat de RAR pentru marca BMW sau MINI, după caz, prin care se constata si se descrie detaliat defectiunea;
  • Copia după certificatul de inmatriculare al autovehiculului;
  • Copie autorizatie R.A.R. a service-ului unde s-a facut montajul (fata + verso).

Reclamatia depusă de cumparător va fi analizată si va primi un raspuns în termen de 15 zile lucrătoare de la data receptiei produselor reclamate la sediul vanzatorului, însotite de toate documentele enumerate mai sus.

In cazuri speciale când părtile nu ajung la un consens cu privire la reclamatia de garantie, partile vor trimite piesele pentru analiză la un specialist în domeniu. Rezultatele analizei vor fi considerate obligatorii atat pentru vanzator căt si pentru cumpărator. Cheltuielile ocazionale de efectuare a analizei vor fi suportate de partea în culpă.